Στην εποχή των ισχνών αγελάδων, που η παγκόσμια οικονομία δέχεται κλυδωνισμούς και οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα με αποτέλεσμα να προχωρούν είτε στην αναστολή λειτουργίας μονάδων παραγωγής, είτε στις περικοπές των αγωνιστικών τους προγραμμάτων, υπάρχουν ακόμα κάποιοι που ξοδεύουν υπέρογκα ποσά χωρίς να... καταλαβαίνουν από κρίση...
Στη Formula 1 είδαμε μέσα σε ένα χρόνο να αποχωρούν από το παιχνίδι η Honda, η BMW και η Toyota. Στο WRC Suzuki και Subaru ανέστειλλαν το πρόγραμμά τους, η Mitsubishi «έκλεισε» το κεφάλαιο Rally Dakar, όπως έκανε και η SEAT με το WTCC. Στα MotoGP κάτι ανάλογο συνέβη με την Kawasaki.
Υπάρχουν όμως και οι εξαιρέσεις, οι εταιρείες που εξακολουθούν να επενδύουν πακτωλούς χρημάτων στα αγωνιστικά τους προγράμματα και κυρίως στη Formula 1, την κορωνίδα των μηχανοκίνητων σπορ.
Η Ferrari, η πιο πετυχημένη ομάδα στην ιστορία του σπορ, ανασυντάσσει τις δυνάμεις και ετοιμάζεται να περάσει στην αντεπίθεση προκειμένου να επιστρέψει στην κορυφή. Εκεί που είχε «θρονιαστεί» τόσα χρόνια στη χρυσή εποχή των Todt-Brawn-Schumacher.
Η τελευταία 2ετία δεν ήταν καλή για την Scuderia με αποκορύφωμα τη σεζόν του 2009 όπου οι Ιταλοί κατέλαβαν την 4η θέση στο Πρωτάθλημα έχοντας πάρει μία νίκη όλη κι όλη και χωρίς να έχουν ούτε μία pole position. Τώρα η Scuderia ετοιμάζεται πυρετωδώς για το νέο Πρωτάθλημα όπου έχει ως στόχο την κατάκτηση των τίτλων σε οδηγούς και κατασκευαστές.
Για το λόγο αυτό λοιπόν το μικρό ιταλικό εργοστάσιο με τους φανατικούς φίλους σε όλον τον κόσμο διαθέτει φέτος τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό του γκριντ ο οποίος ανέρχεται σε 300 εκατομμύρια ευρώ!
To πιο εντυπωσιακό είναι ότι αυτό το ποσό υπερκαλύπτεται από τις χορηγίες που έχει υπογράψει η εταιρεία...
Μετά την αποχώρηση της Toyota, η οποία τα τελευταία χρόνια ήταν η ομάδα με το μεγαλύτερο μπάτζετ στο σπορ, η Scuderia παίρνει τα ηνία σε αυτόν τον τομέα. Αυτό βέβαια δεν είναι απαραίτητο ότι θα οδηγήσει την ομάδα σε επιτυχίες...
Στη 2η θέση της λίστας των ομάδων με τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό βρίσκεται η Mercedes που επέστρεψε στη Formula 1 μετά από χρόνια αγοράζοντας το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών της Brawn GP και προσλαμβάνοντας τον Michael Schumacher που επιστρέφει στη δράση μετά από 3 χρόνια απουσίας.
Η επένδυση των Γερμανών, οι οποίοι έχουν την υποστήριξη της Petronas, ανέρχεται σε 270 εκατομμύρια ευρώ. Ακολουθεί η McLaren με μπάτζετ που φτάνει τα 250 εκατομμύρια ευρώ, ενώ την πρώτη 4άδα των πλουσιότερων ομάδων συμπληρώνει η Red Bull Racing με προϋπολογισμό 230 εκατομμύρια ευρώ.
To θαύμα της Ferrari...
Ναι, περί θαύματος πρόκειται γιατί οι μαρκετίστες της ιταλικής φίρμας έχουν καταφέρει να υπερ-καλύψουν το μπάτζετ μέσω των χορηγιών που έχουν υπογράψει με εταιρείες-κολοσσούς.
Παρότι οι διαφημίσεις προϊόντων καπνού έχουν απαγορευτεί εδώ και χρόνια, η Phillip Morris συνεχίζει μέσω του Brand της Marlboro (η συνεργασία τους χρονολογείται από το 1984, ενώ από το 1997 η Marlboro είναι ο βασικός χορηγός της ομάδας) να επενδύει τεράστια ποσά στη Formula 1 στηρίζοντας την Ferrari.
Η εν λόγω εταιρεία αποτελεί τον μεγαλύτερο σπόνσορα της ιταλικής ομάδας με το ύψος της επένδυσης να ανέρχεται σε 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Το κόστος του υπάρχοντος συμβολαίου που υπεγράφη το 2005 και έχει διάρκεια μέχρι και το 2011 ανέρχεται στο 1 δισ. δολάρια! Οι τελευταίες πληροφορίες μάλιστα, θέλουν τις δυο πλευρές να ετοιμάζονται να ανανεώσουν τη συνεργασία τους...
Φέτος, με την άφιξη του Fernando Alonso, ήρθε στην ομάδα και η ισπανική τράπεζα Santander η οποία προσφέρει 40 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στους κόκκινους.
Οι συμφωνίες με τη Shell και το Abu Dhabi αποφέρουν συνολικά 60 εκατομμύρια ευρώ (από 30 η κάθε εταιρεία- το χρόνο, ενώ 10 εκατομμύρια ευρώ πληρώνει η Acer.
Προσθέστε επίσης τη συμφωνία που έχει γίνει με τη «μαμά» FIAT βάσει της οποίας η Scuderia κερδίζει 20.000 ευρώ από την πώληση κάθε μοντέλου παραγωγής της Ferrari. Με τις ετήσιες πωλήσεις του μικρού ιταλικού εργοστασίου να ξεπερνούν τις 6.000, το ποσό που μπαίνει στο ταμείο ανέρχεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ!
Τέλος θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Ferrari, ως η μοναδική ομάδα που μετέχει ανελλιπώς στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, έχει συνάψει μια ειδική συμφωνία με την FOM η οποία της αποφέρει ετησίως 50 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται τα έσοδα που προβλέπονται για την θέση που έχει πάρει στο Πρωτάθλημα. Αθροίζοντας τα παραπάνω ποσά φτάνουμε στο εντυπωσιακό αποτέλεσμα των 380 εκατομμυρίων ευρώ!
Κάνοντας λοιπόν μια συσχέτιση μπάτζετ/εξόδων, σε συνδυασμό με τα προβλεπόμενα έσοδα από τις χορηγίες, καταλαβαίνουμε ότι η Scuderia Ferrari Marlboro δεν είναι απλά ένα παρακλάδι της εταιρείας με τεράστιο κόστος, αλλά μια βιώσιμη επιχείρηση που συνδράμει στην ανάπτυξη, την εξέλιξη και φυσικά τη βιωσιμότητα της φίρμας.
Περισσότερα χρήματα στο ποδόσφαιρο...
Τα 300 εκατομμύρια που επενδύει φέτος η Ferrari απέχουν πολύ σε σχέση με τους προϋπολογισμούς των κορυφαίων ισπανικών ομάδων ποδοσφαίρου.
Η «Βασίλισσα» Ρεάλ Μαδρίτης που φέτος τίναξες τη μπάνκα στον αέρα για να εντάξει στο δυναμικό της αστέρια παγκόσμιου βεληνεκούς όπως τον Cristiano Ronaldo και τον Kaka έχει μπάτζετ που ανέρχεται σε 426 εκατομμύρια ευρώ, ενώ από κοντά -με προϋπολογισμό 400 εκατομμύρια ευρώ- ακολουθεί η Μπαρτσελόνα, η οποία την περασμένη αγωνιστική σεζόν κατέκτησε και τα 6 τρόπαια που διεκδίκησε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου