KANTE CLICK ΣΤΟ
GIANNIS KALARITIS.BLOGSPOT.COM
ΓΡΑΦΟΥΜΕ , ΜΕ ΣΤΙΛ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΑΣ.

Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2010

6-2-2010:Οδηγούμε το VW Golf R

Οδηγούμε στη Γερμανία το κορυφαίο Golf. Πρόκειται για άλλη μια έκδοση της σειράς R, όμως αυτή τη φορά τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην σε σχέση με το παρελθόν. Ο κινητήρας «κατέβηκε» κατηγορία από τα 3,2 λίτρα του παρελθόντος στα 2 λίτρα, αλλά η ιπποδύναμη ανέβηκε!
Όπως γνωρίζουμε από το Σεπτέμβριο του 2009 όπου και ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία σχετικά με το Golf R, πρόκειται για το ταχύτερο Golf που έχει κατασκευαστεί ποτέ τουλάχιστον από πλευράς επιτάχυνσης. Το θέμα όμως στη συγκεκριμένη έκδοση δεν είναι μόνο οι επιδόσεις, αλλά και η αλλαγή πλεύσης της VW στο συγκεκριμένο όχημα. Αυτό γιατί σε αντίθεση με τον θηριώδη εξακύλινδρο των 3,2 λίτρων της 5ης γενιάς με τον κωδικό R32, το νέο Golf R χρησιμοποιεί το γνωστό δίλιτρο του γκρούπ που με υπερτροφοδότηση ανεβαίνει στους 270 ίππους (20 παραπάνω από το R32). Με τον τρόπο αυτό η VW δείχνει τόσο τις περιβαλλοντικές της ανησυχίες, όσο και την επιλογή της σε πιο «γήινη» και καθημερινή τεχνολογία.
Το εν λόγω σύνολο αποδίδει 270 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. (ειδική ισχύς 136,6 ίπποι στο λίτρο) και 350 Nm ροπής από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 5.000 σ.α.λ., και παρόλη την αυξημένη ιπποδύναμη του σε σχέση με το προηγούμενο «R», καταναλώνει 21% λιγότερη βενζίνη. Έτσι η μέση κατανάλωση του είναι τα 8,5 και 8,4 λίτρα/100 χιλιόμετρα (χειροκίνητο/DSG αντίστοιχα), 2,2 λίτρα λιγότερη δηλαδή σε σχέση με τα 10,7 λίτρα του R32). Έτσι οι χρόνοι των επιδόσεων είναι τα 5,7 και 5,5 δλ. για τα 0-100 χ.α.ω. (για χειροκίνητο και DSG) κάνοντας το Golf R το πιο γρήγορο Golf στην ιστορία, ενώ η τελική ταχύτητα σταματά στα 250 χ.α.ω. και στις δύο περιπτώσεις. Οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι τα 199 και 195 γρ./χιλιόμετρο για τη χειροκίνητη και την αυτόματη έκδοση αντίστοιχα.
Η ανάρτηση διαθέτει νέα αμορτισέρ/ελατήρια και αντιστρεπτικές δοκούς, ενώ επιπλέον του καθιερωμένου ESP, διατίθεται και σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς του Golf R, που ονομάζεται DCC και έχει τρεις ρυθμίσεις απόσβεσης: Normal, Sport, Comfort. Το αυτοκίνητο πατά σε ελαστικά διαστάσεων 225/40 και ζάντες 18 ιντσών, ενώ εναλλακτικά υπάρχει και διάσταση 235/35 με ζάντες 19 ιντσών. Εξωτερικά υπάρχουν μαύρες δαγκάνες στο σύστημα πέδησης με το λογότυπο R, νέοι προφυλακτήρες εμπρός/πίσω, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, τα σήματα της έκδοσης εμπρός/πίσω, φώτα Bi-Xenon εμπρός με σύστημα dynamic cornering, ενώ πίσω το σύνολο ολοκληρώνεται με επίσης LED φώτα, αεροτομή, καθώς και τις κεντρικά τοποθετημένες εξατμίσεις.

Η επαφή
Τη διαφορά στην οδική συμπεριφορά κάνει το σύστημα τετρακίνησης με συμπλέκτη Haldex 4ης γενιάς, που αντικατέστησε το παλαιότερο 4Motion. Η βασική διαφορά με πριν είναι ότι το σύστημα δουλεύει ανεξάρτητα από τις συνθήκες πρόσφυσης, αφού μια ηλεκτρική αντλία χρησιμοποιείται για την δημιουργία πίεσης, ενώ στο προηγούμενο σύστημα αυτό καθίστατο δυνατό μόνο με τη διάγνωση της διαφοράς περιστροφής ανάμεσα στους δύο άξονες. Έτσι το σπινάρισμα κατά την εκκίνηση αποτρέπεται πιο αποτελεσματικά, ενώ σε ακραίες περιστάσεις μέχρι και, σχεδόν, το 100% της ροπής μπορεί να διοχετευτεί στον πίσω άξονα. Αυτό, σε συνδυασμό με τη χαμηλωμένη (κατά 25 χλστ.) ανάρτηση και τα σκληρότερα ελατήρια, αμορτισέρ και αντιστρεπτικές, μας κάνουν ένα δυναμικό σύνολο, με χαρακτηριστικά περισσότερο GT παρά απόλυτου μηχανήματος. Άλλωστε στη VW αποφάσισαν να κάνουν το ESP να μην απενεργοποιείται πλήρως, πράγμα που σημαίνει ότι το παιχνίδι στον πάγο που διακρίνεται στις φωτογραφίες είναι εφικτό μόνο “παράνομα”. Την συνολική εμπειρία ολοκληρώνουν να μεγαλύτερα και ισχυρότερα, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, φρένα, το πιο “ζωντανό” τιμόνι, αλλά και οι νέοι 18ιντσοι τροχοί αλουμινίου που έρχονται στάνταρ.
Μέχρι το μοντέλο να έρθει στην Ελλάδα την άνοιξη, πρέπει να περιμένουμε για να δούμε αν τα “καλά” μπάκετ καθίσματα, αλλά και η ρυθμιζόμενη ανάρτηση (DCC) θα αποτελούν μέρος του βασικού εξοπλισμού. Σε κάθε περίπτωση, με την υποσημείωση ότι οι αισθητικές διαφορές από το γρήγορο GTI είναι διακριτικές αλλά εύστοχες και καλόγουστες, μένουμε στην πληροφορία ότι αυτό μπορεί να μην είναι το ισχυρότερο Golf που θα δοκιμάσουμε με το αμάξωμα της 6ης γενιάς του μοντέλου. Άλλωστε ο γερμανικός όμιλος έχει και πιο μεγάλα υπερτροφοδουτούμενα σύνολα στα ράφια του και το πλαίσιο, μάλλον, αντέχει και πολλή περισσότερη δύναμη...
ΠΗΓΗ:AUTO TRITI .GR

Add To Facebook Add To Twitter Add To Yahoo Add To Reddit Fav This With Technorati Add To Del.icio.us Digg This Stumble This

Δεν υπάρχουν σχόλια: